Besedila, ki jih napišem za vas

Prednost profesionalnega copywriterja je, da lahko piše o najrazličnejših področjih. Pogoj za to je sposobnost vživljanja v idealnega kupca oziroma predstavnika ciljne javnosti. Moje prvo vprašanje, preden začnem s pisanjem, je: Komu je besedilo namenjeno?

V mojem portfoliu so besedila za:

Tekstopisje je kreativna obrt

Vsak novinarski žanr ima svoje zakonitosti. Če ustvarjate interno glasilo podjetja ali če želite objaviti prispevek v lokalnem časopisu, če ste se dogovorili za objavo v večjem mediju ali če so vas povabili k sodelovanju v tematski prilogi – za vsakega od naštetih medijev je potrebno izbrati primeren žanr in prilagoditi slog poročanja.

Novica ali vest mora v uvodu vsebovati odgovore na 5K vprašanj: kaj se je zgodilo, kje, kdaj, kdo je sodeloval, kako je do dogodka prišlo in zakaj oziroma kakšno je ozadje.

Reportaža o vaši turistični destinaciji ali na primer o uporabi storitve pa mora vključevati živahen slog pisanja, ki zbudi čustva in bralca povleče v zgodbo.

Vas čaka sejem, vendar so vaši predstavitveni materiali pošli ali so zastareli?

V besede ujamem dušo in srce vašega podjetja, povem zgodbo vašega izdelka in tako živo naslikam vašo storitev pred očmi vaših kupcev, da bodo imeli občutek, kot da so jo pravkar doživeli na lastni koži.

Navdušuje me trenutek, ko naročnik s ponosom da iz rok svoj katalog.

V sloganih je vsebovano poslanstvo podjetja, korist za uporabnika, konkurenčna prednost in včasih kar cela življenjska zgodba. Zato so slogani tako zelo pomembni.

Slogan je seveda v prvi vrsti namenjen naslovniku, kupcu ali poslovnemu partnerju, pa vendar: s sloganom se poistovetijo tudi zaposleni, predvsem pa ga morajo za svojega vzeti lastniki.

Slogan lahko živi samo, če ga tudi lastnik ali vodstvo podjetja čuti kot del sebe, svojih vrednot in svojih vizij.

Moj cilj pri pisanju sloganov je, da vam slogan pomaga izstopiti iz množice.

Dober PR članek verodostojno predstavi izdelek ali storitev in se pri tem osredotoči na koristi, ki jih produkt nudi uporabniku, torej naslovniku. Bralec je kralj.

Kakovostna PR besedila so poleg tega oblikovana po novinarskih kriterijih, vendar vključujejo predstavitvene vsebine, ki temeljijo na dejstvih.

V ospredju PR besedil mora biti vedno bralec, zato v PR besedilih ne bi smeli pisati v prvi osebi množine. »MI« se mora iz PR člankov umakniti in dati prostor pripovedi v 3. osebi množine.

Tudi zato, ker podjetja težko sama zmorejo zamenjati perspektivo in o svojem izdelku stežka pišejo skozi oči uporabnika, je sodelovanje s profesionalnim tekstopiscem tako dobrodošlo.

Predstavitveni teksti so v redu, ampak nazadnje je treba prodati, drži? Kako pripeljati bralca do tega, da naredi akcijo in klikne »Nakup«?

Besede so le eden izmed faktorjev, ki potencialnega kupca pripeljejo do aktivnega kupca in nato do zvestega kupca. In ja, besede je mogoče spremeniti v denar.

Marketinški strokovnjaki pravijo, da je 7- do 9-krat ceneje obdržati obstoječega kupca kot pridobiti novega. Pa vi, kako pogosto negujete vaše obstoječe kupce? Jim kdaj pošljete e-pošto z novicami s področja, na katerem ste strokovnjaki?

O čem bi vaši kupci z veseljem brali, če to ne bi bila obvestila o popustih in izdelkih v akciji?

Ne pozabite; podjetja s kupci ustvarjajo odnos. Če odnosa ne boste gradili (in ohranjali) vi, ga bo z njimi gradilo neko drugo podjetje.

Če ste se ustavili pri tej točki, ste bodisi direktor, lastnik podjetja, ki potrebuje novo spletno stran, ali pa v podjetju skrbite za marketing in ste pred nalogo, da pripravite strukturo in besedilo za novo spletno stran podjetja. Ali pa ste vse v eni osebi in ni nikogar, ki bi to opravil namesto vas.

Če ob tem čutite cmok v grlu, spadate med 88 % ljudi, ki se jim ta naloga zdi gromozanska.

Zdaj imate tri možnosti:

  1. lahko se samostojno lotite pisanja besedil in morda ob tem celo uživate;
  2. pisanje besedil za spletne strani prepustite dobri vili;
  3. lahko pa izberete vmesno pot in me najamete zato, da vaša obstoječa besedila preuredim, dopolnim z učinkovitimi naslovi, pozivi k akciji (CTA), mednaslovi, koristmi za kupca …

Kot pojasnjujem že v prejšnji točki, gre za dopolnitve obstoječih besedil. Gre za tisto piko na i, za katero se vam je ves čas zdelo, da »nekaj« manjka, le da niste vedeli, kaj naj bi tisto »nekaj« bilo.

Kaj pravzaprav je kontekstualni marketing ali kontekstualno oglaševanje?

Skoraj samoumevno se zdi, da podjetje svoj izdelek pozna do potankosti, kajne!? Obenem marketingarji pogosto govorimo o tem, da moramo poznati svoje ciljne skupine. V realnosti pa se zdi, kot da ne znamo povezati obeh.
Vse prepogosto se zgodi, da podjetja o svojem izdelku govorijo na vedno enak način, imajo en oglas za vse medije, eno besedilo za vse promocijske kanale …

Kontekstualni marketing je prilagajanje besedil oglasov, promocijskih materialov in PR tekstov kanalu in ciljni skupini. Na primer: pri istem izdelku bomo poudarjali drugačne koristi, ko ga bomo oglaševali moškim in spet drugačne, ko ga bomo oglaševali ženskam; če ga bomo oglaševali starejšim, ali če bomo nagovarjali mlajše.

Kontekst je pomemben!

O SEO besedilih je na spletu napisano že skoraj vse.

Njihov namen je dosegati visoko uvrstitev v brskalnikih, vseeno pa kot ustvarjalka izvirnih, avtorskih besedil, ne morem mimo dejstva, da tudi ta besedila berejo bralci iz mesa in krvi.

Zato vedno poskrbim tudi za to, da se poleg SEO kriterijev ta besedila tudi lepo berejo.

 

Blog ali spletni dnevnik je prostor, kjer se obiskovalci naše spletne strani zadržijo dlje in kamor se radi vračajo. (In kjer je seveda prostor za SEO vsebine.)

To je tisti del spletne strani, kjer z našimi kupci, partnerji in sledilci delimo uporabne vsebine in novičke, koristne informacije, ki jih drugje ne morejo dobiti ali pa jih pri nas dobijo hitreje in urejene bolj pregledno.

Če na vaši strani imate blog objave, preverite, katere koristi bodo na njem dobili vaši uporabniki.

Podatki pravijo, da je junija 2021 Facebook Meta v Sloveniji uporabljalo 1.255.000 uporabnikov. Med njimi je velik delež žensk v starosti, ko so glavne odločevalke o družinskih nakupih.

Če ste morda doslej imeli pomisleke, zakaj sploh Facebook …

Pogledati na vaš izdelek ali storitev z očmi kupca, predstaviti njegove koristi za kupca in to storiti tako, da pritegnete pozornost in prodate.

Dogodek, ki ga prirejate, bo na vaše obiskovalce deloval s sklopom različnih elementov. Besede so pomembne in podobno kot glasba ustvarjajo vzdušje, zbudijo čustva ali gledalce motivirajo.

Kako gledalce prijazno povabiti v dogodek, kako prireditev pripeljati do kulminacije in kako nazadnje postaviti piko in se posloviti.

testimonial-clipart

Naroči besedilo

Sodelujmo! Navdušena sem, kadar lahko pomagam ubesediti zgodbe podjetij in njihovih izdelkov, storitev ali procesov. Delite s svetom svojo zgodbo, kajti dobiček je le drugo ime za to, kako sposobni smo s svetom deliti svoje potenciale.