Kako popraviti neučinkovita besedila? 

Se vam zdi, da so vaša besedila kot preluknjani škornji v hudem nalivu? Ne opravljajo svoje naloge? Veste, da bi morali besedila prilagoditi in prodajno opremiti, pa ne veste, kako. 

Imate pred sabo mogoče neroden prevod iz angleških ali nemških materialov vašega matičnega podjetja? 

Bi morali besedilo skrajšati, pa nikakor ne gre? 

Točno vem, pri čem ste: gledate svoj tekst in vse se vam zdi pomembno. Besedilo je dolgo 1500 znakov brez presledkov, vi pa imate prostora le za 500 znakov. Krajšanje se vam zdi misija nemogoče! 

Ali pa prizor, ki ga je skoraj zagotovo doživel že vsak vodja marketinga. Ob pripravi besedila za brošuro podjetja ste vsaj trikrat prebrali ves tekst. Brošura gre v tisk, natisnili ste 1000 kosov in ko jo končno dobite v roke, odkrijete tipkarsko napako.

V naslovu.

Na prvi strani.   

Kako torej popraviti neučinkovita besedila?

Tu so trije nasveti za hitro korekcijo tekstov.

  • Besedilo pred objavo vedno preberite z očmi bralca, ki mu je tekst namenjen.
  • Iz besedila pobrišite vse, kar je odveč, se podvaja, nima vrednosti za bralca. (Na primer: brez škode lahko izbrišete vse “pa-je” v besedilu, opustite lahko dolgovezen uvod, zamenjajte pasiv/trpnik v aktiv/tvornik.)
  • Zapletene stvari poskusite povedati preprosteje in preverite, ali so stavki ustrezne dolžine. To ne pomeni, da morajo biti čisto kratki, čeprav velja, da na spletu bolje delujejo krajše povedi.

Če nič od tega še vedno ne pomaga, predlagam, da pokličete profesionalnega urejevalca besedil, urednika. A naj vas opozorim: kot Tanja sem zelo prijazna, kot urednica sem neusmiljena. 😉

Ne zato, ker bi uživala v rdeče označenih popravkih, ampak zato, ker sem natrenirala svoje oči, da besedilo berejo z vidika končnega bralca. Tako lahko kot nevtralna kompetentna oseba prikličem v zavest vašega kupca, poslovnega partnerja ali bralca časopisa, v katerem boste objavili svoj promocijski članek. 

Vse to z enim samim poslanstvom: kar najbolj približati vaše besedilo naslovniku. 

p. s.: Urednik je varuh bralčevih pravic.